2025. nov. 2.

Zene és a fényképezés

 
















A kiállítás címe Duett, amely két művészeti ág, a fotó és a zene kapcsolatáról is szól. 

...a zene és a vizualitás különleges kapcsolatát mutatja be.

Miként válik a hang képpé?

...hogyan alakítja át a zene a teret, az emberi kapcsolatokat, sőt magát a fényképet is.

A zene láthatatlan ereje és a fényképezés pillanatmegállító képessége itt párbeszédbe lép egymással...

..a zene sokszor tölt be teret, és valójában a tértípusok határozzák meg a kép hangulatát. A tárlat fő szervezőelve így maga a zene lett.


Cikkek az eseményről:





Fotókiállítás a Nemzeti Múzeum kertjében és a Magyar Zene Háza előcsarnokában

Korábban már foglalkoztam a zene és a fényképezés hasonlóságával:

2025. nov. 1.

Disc Jockey books




Az igazi kincsnek számító könyvek mellet mindenféle vidám (üdvözlő)lapok, folyóiratok, és naplók is találhatók.





2025. okt. 30.

Vége az éjszakai életnek?

 A BBC cikk fordítása:

Az Éjszakai Idők Iparágainak Szövetsége (The Night Times Industries Association) szerint minden negyedik helyszín bezárt 2020 óta, és az ágazat visszafordíthatatlan hanyatlással néz szembe, hacsak a kormány nem nyújt sürgős támogatást.

Az iparág a világjárvány egyik legsúlyosabban sújtott területe volt. 

Az NTIA állítása szerint az éjszakai gazdaság több mint 153 milliárd fonttal járul hozzá az Egyesült Királyság gazdaságához, és több mint 2 millió munkahelyet támogat.

Kulturális szempontból a szektor a súlycsoportján felül teljesít. Az elmúlt 50 év éjszakai klubb-boomja diszkót, acid house-t, drum and bass-t és grime-ot, valamint számos más zenei alműfajt hozott nekünk.
De az éjszakai klubok drágák, és a fogyasztók máshol találják meg az izgalmakat; az ital olcsóbb a szupermarketekben, és miért keresnénk valakit, akit szimpatikusnak találunk a táncparketten, amikor használhatunk egy társkereső alkalmazást?

És ahogy az éjszakai klubok küzdenek, úgy küzdenek a kisebb zenei helyszínek is, ahol olyan előadók indultak, mint Ed Sheeran, Dua Lipa, a Coldplay, az Arctic Monkeys Blur és az Oasis, valamint sokan mások.

Az emberek hajlandóak több száz fontot fizetni azért, hogy ugyanezeket a művészeket olyan hatalmas helyszíneken láthassák, mint a manchesteri Co-op Live vagy a Wembley Stadion, szóval mit lehet tenni annak érdekében, hogy a következő generációs művészeknek legyen hol játszaniuk? Be kellene avatkoznia a kormánynak? A nagy helyszíneknek támogatniuk kellene a kisebbeket, vagy a rajongókon múlik, hogy mentőövet dobjanak nekik?

Vagy már a jelenlegi formájában –  vége az éjszakai életnek?


A (hangos)cikk eredetiben.


*****************************************

Tudj meg többet a BBC-ről:


A BBC a világ vezető közszolgálati műsorszolgáltatója

Pártatlanok és függetlenek vagyunk, és minden nap egyedi, világszínvonalú programokat és tartalmakat hozunk létre, amelyek emberek millióit tájékoztatják, oktatják és szórakoztatják az Egyesült Királyságban és világszerte.