Az Új Világ Enciklopédia egy folyamatosan bővülő tudásanyag, amely jelenleg több ezer gondosan kiválasztott cikket tartalmaz.Az enciklopédia az alábbi szócikket is tartalmazza:
Disco
Egy részlet (magyarul):Történelem
A producerek és a DJ-k szerepe
A diszkó zenei gyökerei az 1960-as évek végi északi soul zenében gyökereznek, különösen a phillyi és a New York-i soulban, mindkettő a detroiti Motown hangzás evolúciója volt. A Philly Soundot pazar ütőhangszerek jellemzik. A proto-"diszkó" elemeket tartalmazó zene az 1960-as évek végén jelent meg, a "Tighten Up" és a "Mony, Mony", a "Dance to the Music" és a "Love Child" című dalokkal. Két korai dal diszkó elemekkel: Jerry Butler 1969-es "Only the Strong Survive" és Manu Dibango 1972-es "Soul Makossa". Számos Motown-sláger is hasonlított a diszkó stílusra, és később diszkóművészek dolgozták fel őket. A diszkó kifejezést először Vince Aletti 1973. szeptember 13-i cikkében használták nyomtatásban a Rolling Stone magazin 1973. szeptember 13-i számában, "Discotheque Rock '72: Paaaaarty!" címmel.
A diszkó hangzását Tom Moulton producer is alakította, aki ki akarta terjeszteni a zene élvezetét, és így megalkotta a "Remixet", amely sok más utóbbi műfajra is hatással volt, mint például a rap, a hip-hop, a techno és mások. A DJ-k és a remixerek gyakran újraszerkesztették a meglévő dalokat tekercses szalagos gépekkel. Remixelt verzióik ütőhangszeres szüneteket, új szakaszokat és új hangzásokat adtak hozzá. A befolyásos DJ-k és remixerek, akik segítettek létrehozni a "diszkó hangzást", többek között Moulton, David Mancuso, Nicky Siano, Shep Pettibone, Larry Levan, Walter Gibbons és később Frankie Knuckles.
A diszkót olyan éjszakai klub DJ-k is formálták, mint Francis Grasso, aki több lemezjátszót használt, hogy zökkenőmentesen keverje össze a soul, a funk és a popzene számait a diszkókban, megteremtve ezzel a későbbi stílusok, például a hip-hop és a house előfutárait.